• Головна
  • Блог
  • Зміни щодо застосування РРО
  • Зміни щодо застосування РРО

    Верховна Рада України вкотре приймає зміни, які стосуються застосування реєстраторів розрахункових операцій. Так, 12 жовтня 2020 року зареєстровано новий законопроєкт №2645-д «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій фізичними особами — платниками єдиного податку».

    В Україні вже прийнято численні Закони у цій сфері, зокрема «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг» від 20.09.2019 № 129-IX, Закон України «Про внесення змін до Закону України „Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг“ та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» від 20.10.2019 № 128 «Про внесення змін до Закону України „Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг“ та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг».

    В пояснювальній записці до нового законопроєкту зазначається, що з 01 квітня 2021 року застосовувати РРО та/або програмні РРО зобов’язані будуть усі суб’єкти господарювання, за виключенням платників єдиного податку першої групи. Однак, чинна редакція не враховує особливості адміністрування та діяльності мікро та малого підприємництва в контексті оподаткування. З одного боку, податкове адміністрування таких суб’єктів, не відповідає принципу економічності оподаткування та відповідно є не виправданим для держави, а з іншого може бути занадто обтяжливим для самих суб’єктів господарювання.

     

    1. Збільшується максимальний розмір площі, яка може бути надана в оренду

    Отже, насамперед суттєво збільшується розмір загальної площі, дозволеної для надання в оренду на спрощеній системі оподаткування.

    Нагадуємо, що раніше ця норма становила для житлових приміщень та/або їх частини – 100 квадратних метрів, а для нежитлових приміщень (споруд, будівель) – 300 м² Натомість, пропонується збільшити розмір загальної площі до таких показників:

     

    1. Розширюється перелік побутових послуг населенню

    Законодавцем доповнено і перелік побутових послуг населенню, які надаються платниками єдиного податку. Так, пропонується додати ще такі послуги:

     

    1. Звільнення від застосування РРО певних ФОП.

    Законопроєктом пропонується встановити, що РРО та/або програмні РРО не застосовуються платниками єдиного податку:

    а) першої групи, крім продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту; деталей та приладдя для автотранспортних засобів.

    б) другої групи, які здійснюють реалізацію товарів чи надання послуг виключно через дрібнороздрібну торговельну мережу та/або які здійснюють:

    При цьому, таке звільнення для платників єдиного податку другої групи може застосовуватись лише у тому випадку, якщо такі ФОП реалізують товари чи надають послуги виключно в одному торговому об’єкті, що перебуває у власності чи користуванні платника єдиного податку, та загальна площа якого не перевищує 60 кв. метрів – у селах або селищах, та 40 кв. метрів — у містах.

     

    1. Пом’якшується відповідальність

    Цим законопроєктом пропонується внести зміни також і в Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Розглянемо як зміниться відповідальність за порушення вимог законодавства.

    Наразі чинним законодавством передбачено відповідальність у разі невідповідності на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів сумі коштів, зазначеній у денному звіті реєстратора розрахункових операцій, більше ніж на 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року,

    Зауважуємо, що станом на 1 січня 2020 року мінімальна зарплата становила 4723 грн, тобто для притягнення до відповідальності було достатньо, щоб різниця суми залишку готівки в касі становила 472,3 грн. Натомість, вказаним законопроєктом ця сума збільшується до подвійного розміру «мінімалки», тобто до 9446 грн, тобто в 20 разів. Отже, у випадку якщо різниця суми залишку готівкових коштів в касі становитиме менше двох «мінімалок», штрафні санкції не застосовуватимуться.

    Крім цього, передбачається звільнення від відповідальності суб’єктів господарювання, які проводять розрахункові операції без використання режиму попереднього програмування найменування товару.

    Також пом’якшили відповідальність щодо програмних РРО, зокрема суб’єкти господарювання звільняються від відповідальності, пов’язаної із створенням та зберіганням інформації на контрольній стрічці, а також звільняються від відповідальності суб’єкти господарювання за неподання до контролюючих органів звітності, якщо це стосується застосування програмних РРО.

    В той же час звертаємо увагу, що законопроєкт тільки зареєстровано у Верховній Раді. В подальшому він має пройти відповідні процедури у парламенті і у випадку його прийняття набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім певних положень, які наберуть чинності з 1 квітня 2021 року.

     

    00016.04.2021, 62 просмотра.

    Добавить комментарий

    Имя
    E-mail
    Телефон
    Тема
    Комментарий
    Оценка
    Показать другое число
    Контрольное число*