• Головна
  • Блог
  • Законопроєкти на підтримку бізнесу
  • Законопроєкти на підтримку бізнесу

    Наприкінці 2020 року Верховна Рада України зробила чергові кроки для покращення становища бізнесу в Україні під час дії карантину. Так, у парламенті було зареєстровано два законопроєкти, а саме «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів» (щодо додаткової підтримки суб’єктів господарювання на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» №4421 від 25.11.2020 та альтернативний законопроєкт «про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів щодо додаткової підтримки суб’єктів господарювання на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19» №4421-1 від 11.12.2020. Які ж положення вони передбачають?

    Загальновідомо, що введені карантинні та інші обмежувальні заходи вкрай негативно вплинули на бізнес. Спочатку постановою Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» №211 від 11.03.2020 було заборонено роботу суб’єктів господарювання.

    Згодом постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2020 року № 1100 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641» було запроваджено так званий «карантин вихідного дня», було запроваджено численні обмеження, що знову ж таки істотно вплинуло на суб’єктів господарювання.

    Крім цього, 12 грудня 2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» №1236 від 9 грудня 2020 року. Цією постановою в Україні з 8 січня по 24 січня включно запроваджено локдаун.

    Отже, необхідним є внесення змін до законодавства України з метою підтримки ресторанного, торговельного та розважального бізнесу під час посилення карантинних обмежень.

    Почнімо з законопроєкту №4421.

    Законопроєкт розроблений з метою встановлення компенсаторних механізмів підтримки громадян України, а також ресторанного, торговельного та розважального бізнесу під час посилення карантинних обмежень, встановлених постановами Уряду України.

    Основні його положення такі:

    1. Насамперед цей законопроєкт встановлює мораторій на будь-яку зміну розміру ставок податку на додану вартість. Мораторій буде встановлений строком на один рік з моменту набрання чинності цим Законом.
    2. Також з моменту набрання чинності цим Законом строком на три місяці скасовується військовий збір.
    3. Розширюється також перелік перевірок, на які поширюється мораторій. Нагадуємо, що наразі мораторій встановлено на проведення документальних та фактичних перевірок. Водночас, якщо законопроєкт №4421 приймуть, то до цього переліку буде додано ще камеральні перевірки та зустрічні звірки.
    4. Пільги стосуються також певних категорій суб’єктів господарювання, а саме:

    Законопроєктом передбачається, що такі категорії осіб, по-перше, звільнятимуться від відповідальності за невиконання або несвоєчасне виконання господарських зобов’язань та застосування господарських санкцій (штрафних та оперативно-господарських санкцій), що виникли в цей період.

    По-друге, такими категоріям осіб зменшено розмір єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а саме встановлено його у розмірі 11%.

    По-третє, продовжено дію ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними та тютюновими виробами. Причому в законопроєкті передбачається, що дія такої ліцензії не призупиняється та це не являється підставою для її анулювання.

    Законопроєкт № 4421-1

    Що стосується законопроєкту №4421-1, то він є альтернативним до законопроєкту №4421.

    Як зазначається у пояснювальній записці до законопроєкту, у результаті запровадження карантинних обмежень знизилася ділова та економічна активність суб’єктів господарювання, зменшилися обсяги виробництва, порушені господарські зв’язки, відбулося зупинення або обмеження діяльності окремих суб’єктів господарювання, внаслідок чого такі суб’єкти господарювання опинились під загрозою банкрутства. Тому в терміновому порядку держава повинна надати посильну допомогу бізнесу для пом'якшення наслідків посилених карантинних заходів.

    Альтернативний законопроєкт теж запроваджує мораторій на будь-яке підвищення розміру ставок податку на додану вартість.

    Разом з тим, цей законопроєкт пропонує збільшити термін дії мораторію на проведення перевірки. Чинним законодавством мораторій встановлено по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину. В той же час, законопроєктом передбачається продовжити цей термін до трьох місяців після завершення карантину.

    Крім цього, пропонується звільнити суб’єктів господарювання, діяльність яких забороняється або обмежується у зв’язку з дією карантину, від господарсько-правової відповідальності за невиконання або несвоєчасне виконання господарських зобов’язань та застосування господарських санкцій, якщо такі правопорушення виникли внаслідок такої заборони або обмеження.

    Запроваджується також механізм доплати на користь застрахованих осіб – найманих працівників суб’єкта господарювання, діяльність якого забороняється або обмежується у зв’язку із карантинними заходами, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у сумі 50% мінімального страхового внеску.

    Окрім того, передбачається також можливість призупинення дії ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами на строк від одного календарного місяця до кінця календарного місяця, в якому завершується дія карантину. Для цього суб’єкт господарювання повинен подати відповідну заяву. При цьому, плата за ліцензію за час передбаченого цієї частиною призупинення ліцензії не справляється, а термін дії ліцензії продовжується на визначений в заяві термін її призупинення.

    Очікується, що прийняття законопроекту дозволить забезпечити вжиття необхідних заходів для підтримки суб’єктів господарювання та громадян, нейтралізації негативних наслідків зниження ділової та економічної активності в Україні, які пов’язані із поширенням коронавірусної інфекції COVID-19 та із запровадженням Урядом України додаткових заходів для протидії поширенню коронавірусної хвороби.

    00016.04.2021, 61 просмотр.

    Добавить комментарий

    Имя
    E-mail
    Телефон
    Тема
    Комментарий
    Оценка
    Показать другое число
    Контрольное число*